Orice carte citită este o călătorie, care te ajută să descoperi lumi noi, personaje fascinante, îți dezvoltă imaginația, creativitatea, te ajută să înveți lucruri noi, să te relaxezi, să devii un om mai bun. Din păcate, puțini copii și tineri descoperă magia acestei călătorii în lumea cărților, iar noi credem că e de datoria noastră, ca adulți, să îi ghidăm să citească și să se bucure de tot ceea ce cărțile pot oferi.

Astfel, astăzi lansăm campania Cartea nu are vârstă cu un concurs național de scriere creativă care va avea loc în perioada 23 aprilie - 8 septembrie 2016  în urma căruia ne dorim să îi încurajăm pe elevii cu vârsta între 12 și 18 ani să ne trimită povestiri scrise de ei pe care noi le vom promova pe pagina de Facebook și pe blogul Asociației. 

Ce îsi propune acest concurs ?

  • Stimularea lecturii şi redactării de texte ca metode de învățare non-formale;
  • Dezvoltarea creativității și imaginației
  • Descoperirea și promovarea elevilor talentați;
  • Încurajarea organizării de ateliere de lectură şi scriere creativă

Cum vă puteți înscrie?

Pot participa la concurs elevii cu vârsta cuprinsa între 12 și 18 ani. Lucrările, în format electronic, atent redactate, cu caractere româneşti, cu diacritice, vor fi trimise pe adresa concursului: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.  ca document ataşat, iar subiectul emailului va fi "Concurs Cartea nu are vârstă". Textele nu vor depăşi 7 (sapte) pagini (Microsoft Word / Times New Roman / corp de literă 12 / tehnoredactată la 1,5 rânduri). Datele personale, de identificare (numele şi prenumele / clasa / şcoala / adresa şcolii / profesor îndrumător), vor fi trecute pe ultima pagină a lucrării. Termenul limită pentru trimiterea lucrărilor este 30 august 2016. Pe măsura ce primim textele, acestea vor fi publicate pe blog si Facebook pentru a fi promovate.

Poveștile scurte vor fi publicate pe pagina de Facebook a Asociației Devision la Notes și pe blogul Devision. Ne dorim să promovăm acești elevi talentați și poveștile lor, de aceea îi încurajăm să dea share și să-i încurajeze și pe colegii/prietenii/familia lor să facă același lucru. Scopul distribuirii online a poveștilor este doar pentru promovare, nu vor fi luate în calcul like-urile, share-urile și comentariile la evaluarea finală.

Evaluare și premii

Evaluarea va fi realizată în perioada 1-7 septembrie 2016 de către un juriu format dintr-un profesor universitar/scriitor, un membru al asociației și alți specialiști care se vor implica în proiect.

Criteriile care vor fi luate în calcul sunt:

  • originalitatea - 30 pct
  • unitatea și construcţia textului - 30 pct
  • expresivitate și coerență, respectă normele de exprimare, ortografie, punctuație- 40 pct

În data de 8 septembrie 2016, cu ocazia Zilei Internaționale a Alfabetizării, vor fi anunțați cei 4 câștigători ai unor tablete All View în valoare de 350 lei fiecare (2 câștigători pentru ciclul de vărstă 12-14 ani și 2 pentru cei cu vârsta între 15 și 18 ani).

Pot fi acordate și alte premii în campanie constând în cărți electronice.

Toți elevii participanți și profesorii îndrumători vor primi diploma de participare.

 

 

 

 

 

Asociația Devision a organizat, în cadrul evenimentului Nocturna Bibliotecilor, atelierul de diseminare Graphic facilitation for better communication. Scopul acestui atelier a fost pe de o parte să informeze publicul larg cu privire la beneficiile oferite de facilitarea grafică în activitatea lor (indiferent că sunt elevi, profesori, studenți, specialiști din companii sau ONG-uri). Pe de altă parte, ne-am propus “să spunem povestea orașului” prin desene și încurajându-i pe cetățeni să se implice în comunitate, în proiecte Erasmus și să deseneze ei înșiși povestea Bucureștiului.

Asociația Devision a organizat vineri, 4 septembrie 2015, la Constanța, un atelier de diseminare în urma proiectului Graphic facilitation for better communication, proiect finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus plus. La eveniment au participat reprezentanți ai comunității locale (jurnaliști, voluntari, studenti, cadre didactice, ONG-uri, autoritati locale) care și-au dorit să învețe cum pot folosi facilitarea grafică, vizualul pentru a comunica mai clar mesajele lor.

Dacă în prima ediție a proiectului "Zâmbete la plic" am împărțit mesaje frumoase, de suflet, bucureștenilor care se aflau în Gara de Nord, în Parcul Cișmigiu sau în zonele centrale ale orașului, în cea de-a doua ediție vă invităm alături de Biblioteca Metropolitană București la un atelier de comunicare scrisă.

Vă mai amintiți când ați scris de mână ultima dată? Sau când ați zâmbit? Când ați făcut ultima dată un gest care să aducă un zâmbet pe fața cuiva? Vă invităm să zâmbim, să scriem mesaje frumoase de mână și să aducem zâmbete pe chipurile oamenilor sâmbătă, 13 decembrie 2014, între orele 11:00-13:00 la Filiala Bogdan Petriceicu Hașdeu a Bibliotecii Metropolitane (Str.Traian, nr.2, Bl. F1).

Ce vom face mai exact?

  • Vom învăța să luăm o pauză de la tehnologie și să ne acordăm răgazul de a așterne pe hârtie câteva cuvinte frumoase
  • Vom afla cum să scriem mai frumos de mână și care sunt beneficiile scrisului de mână pentru carieră, dar și pentru viața personală
  • Vom lua o pauză de la comunicarea online și ne vom concentra pe prezența noastră în offline, la un ceai cald cu miros de scorțișoară și biscuiți cu arome îmbietoare
  • Vom scrie mesaje frumoase care să aducă un zâmbet pe fața unui necunoscut pe care le vom insera în cărțile care vor fi împrumutate de la bibliotecă

Cei interesaţi să participe sunt rugaţi să trimită o confirmare până în data de 12 decembrie, orele 12:00 la adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.   sau să se înscrie direct în bibliotecă, la adresa mai sus menţionată.


Proiectul „Zâmbete la plic” a fost lansat de Asociaţia Devision acum un an cu scopul este de a aduce un zâmbet pe feţele locuitorilor capitalei, dar și de a-i convinge pe oamenii de toate vârstele cât de important este să continue să scrie de mână.

Asociatia Devision a fost reprezentată la Conferința Connection 2014 organizată de Impact Hub Bucharest în parteneriat cu Fundatia Erste și BCR, în perioada 10-13 iulie 2014, la Bran.  Pe parcursul celor 4 zile de conferință  agenda a fost compusă din intervenții plenare, conversații de grup și grupuri de lucru. Pe scurt, prima zi și-a propus să aducă perspective diverse asupra unor transformări sustenabile la nivel personal sau sistemic alături de elemente importante ce compun realitatea locală curentă a României – cu accent pe realitățile economice și sociale. În cea de-a doua zi s-a discutat despre provocările cheie intersectoriale și a modului în care fiecare dintre participanți poate contribui la construirea de soluții sustenabile. Ultimele zile au fost dedicate unui laborator practic de inovare pentru soluții în comun urmat de planul de acțiune ce a închis conferința. Colega noastră Claudia a scris despre experiența Connection 2014  și povestea ei un material pe blogul nostru pe care îl găsiți aici.

Colega noastră, Claudia, a participat la cursul Appetiser - An introduction to international youth work on how to use Erasmus+. În cadrul cursului, ea a avut ocazia să afle informații interesante despre învățarea interculturală și educația non-formală, ulterior ea împărtășind aceste informații cu membrii organizației. De asemenea, informațiile obținute despre programul Erasmus+ ne-au ajutat să aplicăm cu două proiecte în cadrul sesiunilor de finanțare din primăvară.

Celor dintre voi care faceți parte dintr-o organizație și doriți să vă implicați în proiecte de tineret, vă recomandăm cu căldură să vă înscrieți la cursul Appetiser atunci când veți avea ocazia (se organizează două cursuri anual). 

DSC 6380 - Copy

Claudia și Alina au mers la Radio 3 Net la emisiunea "Microfonul deschis cu Madalina Ion"  în data de 25 martie 2014 pentru a spune povestea DeVision. S-a discutat despre proiecte frumoase pe care le derulăm în familie, în care punem suflet și despre oameni pe care îi ajutăm să zâmbească! În plus, Iulia și Alex, voluntarii noștri, au vorbit despre experiența lor în cadrul Asociației și de ce au ales voluntariatul.